הקדשה: לרפואת דלקה בת רבקה
כתוב במשנה "הנעור בלילה והמהלך בדרך יחידי הרי זה מתחייב בנפשו" אז איך יעקב אבינו מהלך יחידי ועוד בלילה??? אמרו חז"ל ששכח שם פכים קטנים. ולכא' הרי היה עשיר גדול ואיך חוזר רק בשביל זה?? אומר האר"י הקדוש שיעקב אבינו התייחס לרכושו כמתנה מיוחדת שניתנה לו מהקב"ה ומי שמקבל דבר ישירות מהמלך יסכן נפשו שלא יאבד.
לנו גם יש מתנה מיוחדת שקבלנו ישירות מהמלך ואלו הם ילדינו היקרים!!! כמו שנא' "הילדים אשר חנן אלוקים את עבדך" חנן בכזו מתנה נפלאה! יודעים אנו שזה פקדון יקר, נשמות נאצלות מכסא הכבוד, שבידינו הופקד חינוכם הטוב והנכון, והכוונתם לחיי אושר בדרך האבות, ואין אנו חייבים להסתכן לשם כך אלא רק לכוון אותם לכיוון האור, להקנות להם חינוך טוב, לשמור שלא ירעו בשדות זרים, שלא יגיעו למצב של "ותצא… לראות בבנות הארץ" . וזה נעשה ע"י : א. נדאג שהבית יהא מקום נעים ונחמד לילדים לשהות בו יותר ויותר. ב. לא נכניס את הרחוב הביתה בכל דרך שהיא… שהבית יהא מוגן מרוחות הרעות המנשבות בחוץ… ג. כאשר הילדים יוצאים צריך שיהיו גם הם וגם הוריהם מודעים לסכנות הרחוב !! שהם והוריהם יפקחו עין , יזהרו מפיתוים וכד' שההורים ידעו לאן הילד הולך, עם מי הוא מתחבר , באיזו חברה הוא מבלה, ותחת איזה פיקוח הוא נמצא.
ונוסיף את ביאורו של המשגיח רבי ירוחם זצוק"ל על הפס' "ויוותר יעקב לבדו" – "משום שהיה במעלת 'לבדו' מזה יצאה דרגת 'יושב אהל'… "ומזה יוצא הערה לאדם שבכדי להגיע לדרגת בן ישיבה, ז"א לדרגת 'יושב אהל', צריך הוא מתחילה להיות בדרגת 'לבדו', ז"א שיהיה בלתי תלוי בעולם ובסביבה שמחוצה לו, ואפילו לא ישב וילמד כל היום, אבל אם אך לא יהיה בדרגת 'לבדו', לא יהיה 'יחידי', קיים לעצמו מבלי קשרים עם העולם – אז לא יהיה עדיין בן ישיבה".
כך נשמור על הפכים הקטנים שלנו- האוצרות שקבלנו מאת מלך מלכי המלכים הקב"ה.