הקדשה: לרפואת אברהם חיים בן יונה
אולם ההרצאות היה מלא מפה לפה. על הבימה ישבו שלושה פרופסורים בתחום ההיסטוריה ושלושה רבנים. הכנס המרתק עסק בעיקר בנושא של הכחשת שואה. כל אחד מהנוכחים עלה אל הפודיום והציג את העמדה שלו בנושא הכחשת השואה וסיבותיה. האחד פלפל והשני הגיב ופלפל משלו. אחר השליך זאת על האנטישמיות הגואה גם כך, ואחר השליך זאת על חוסר המנהיגות של המנהיגים האירופאים.
ואז הוא עלה. לבושו מסגיר הכול – רב אורתודוקסי עטור זקן לבן, שיערו מלבין אף הוא והוא נראה שְׂבַע שנים. פניו מעידות על ההיסטוריה החרושה בקמטי פניו. ניסיון חייו, כנראה, עולה בהרבה על הפרופסורים המלומדים שהשתזפו מאור המנורות בפקולטות היוקרתיות שלהם. עיניו הכהות נראה שסקרו את הנוכחים.
שקט בקהל. הרב מראה סימנים שעומד להתחיל בשיחה שלו, בדברים ובהגיגים שהוא עומד להציג בפני הקהל המלומד. רובו ככולו אינו שומר תורה ומצוות. אין לדעת אם אפיקורסים, אבל ודאי שאינם נמנים עם הצד שייגע ביין וניתן יהיה לשתות ממנו.
"אומר לכם" פתח הרב בשקט את דבריו, "אומר לכם מי הם מכחישי השואה. לא רק המוסלמים באירופה וגם לא רק המנהיגים שלהם באירופה. לא רק הניאו-נאצים ימח שמם וגם לא רק שונאי ישראל מארגוני חרם בינלאומיים. לא רק הם מכחישי השואה" טון דיבורו היה ישיר, תקיף ונראה שנזעק מתוך לבו.
"אתם. אתם מכחישי השואה" הטיל את הפצצה והקהל לא נשאר אדיש, מנסה להבין מה הפצצה שהוטלה, "כל אחד ואחד מכם – אתם מכחישי השואה. גם אתם" הצביע אל עבר הפרופסורים המלומדים שצבעם הלך והשתנה לצבע הקיר הסמוך, "כל אחד ואחד מכם – הוא מכחיש שואה. וכל כך למה" אמר הרב באינטונציה מדויקת להחריד.
"זאת כיוון שכל אחד מכם שאינו שומר את חוקות הקב"ה בעולמנו – הוא עצמו זה שיוצר את השואה הבאה. כל אחד מכם אשר אינו שומר שבת – הוא מכחיש השואה הגדול ביותר, כיוון שהוא מתכחש לשאלה העיקרית – למה!? למה הייתה שואה!!" זעק מדם לבו, "והתשובה היא אחת! ערב מלחמת העולם השנייה וחורבן אירופה חיו בה יותר מ65 אחוזים של משכילים יהודים, מחללי שבת בפרהסיא ומחללי שבת בדווקא. כאלו שלא פחדו מכלום. כאלו שצפצפו בצחוקם אל השמיים כמתריסים אל הקב"ה. וזו הסיבה לשואה. ומכאן שכל מי שאינו שומר תורה ומצוות ואינו שומר שבת – הוא-הוא האחראי לשואה הבאה".
מעמד זה לא היה מעולם. אבל לו יצוייר שהיה מעמד כזה – הוא היה מדויק להפליא.
באחת ההרצאות שנכח בהם הרב סיני אדלר שליט"א כמדומני ושמע את זעקתו של יהודי ניצול שואה שמתריס כלפי שמייא ותוהה בשאלה הידועה 'איפה היה הקב"ה בשואה'. הוא שמע את דברי הבלע בשקט. לאחר מכן הוא עלה על הבימה לומר את דבריו וכך אמר – אני זוכר אותך עוד בגולה, גרישקא, עוד לפני השואה, שעמדת בעיצומו של יום שבת קודש בכניסה לבית הכנסת ועישנת סיגריה מול כולם כדי להכעיס ואמרת לנו, הדתיים, 'ראו אותי. אני מעשן בשבת והאלוקים שלכם לא עושה לי כלום. והוא גם לא יעשה לי. איני מפחד מהאלוקים שלכם'. והנה עכשיו פתאום אני רואה שאתה כן מאמין באלוקים, שהרי אתה שואה איפה היה הוא בזמן השואה.
גרישקא – הוא הסיבה לשואה. הוא ורק הוא. והגיע הזמן שנאמר את האמת מבלי לפחד. הקב"ה הוא א-ל רחום וחנון, אבל כשעם ישראל מסיר מעליו את ההשגחה האלוקית ואת הקשר האלוקי – אל לו לבכות איפה היה אלוקים בתקופה הקשה ביותר. אלוקים היה בשואה, כי לפי דין ספק אם כלל הייתה זכות לעם ישראל להינצל מן השואה, אלא שהקב"ה רחום וחנון ארך אפיים וגדל חסד והציל אותנו, את חלקנו, מהשואה.
וכך עלינו לומר גם היום לציבור הכללי – אם תהיה שוב שואה ח"ו, אם יהיה ח"ו שוב אסון – אתם-אתם האשמים בו. אתם אלו שהבאתם על כולנו את האסון הגדול שח"ו יהיה. בחילולי השבת שלכם שאינם באמת לצורך אלא רק לצורך להכעיס. ואל יבואו בטענות אל הקב"ה מדוע פגע והזיק כך וכך, כי אתם – אתם – אתם הם אלו שהביאו עלינו את האסון.
לא צורך בתחבורה ציבורית בשבת רצו לפתור ראשי הערים. זהו שקר גס! כיוון שעפ"י חוק ניתן להפעיל מערך של מוניות שירות בשבת. אילו היה צורך אמיתי לראשי הערים בפתרון הניידות של הציבור – היו פותרים זאת. אלא שרצו הם להתריס כלפי שמייא, רצו לעשות להכעיס, ואונסים הם את הציבור כולו באותן ערים להיות חלק מחילול השבת, כיוון שהעירייה היא זו שמתקצבת את התחבורה הזו במרמה ובאחיזת עיניים.
והם עומדים ומתריסים כלפי שמייא בדיוק כמו שגרישקא התריס לפני השואה, ובחוצפתם יגלגלו עיניים אחרי אסון ח"ו וישאלו 'נו, איפה האלוקים שלכם?'. והתשובה תהיה חדה כתער – הוא זה שריחם ולא כילה זעמו על עצמו אלא על עצים ואבנים, ומי שיהיה אשם באותם אסונות ח"ו לעולם לא ייתן את הדין בידי המדינה – ואלו הם ראשי הערים של תל אביב, רמת גן, גבעתיים רמת השרון ועוד.