כתוב בפרשה "על כן יאמר בספר מלחמות ה'" [כ"א, י"ד]. רש"י מבאר בפשטות את הפסוק: "על חניה זו ונסים שנעשו בה יאמר בספר מלחמות ה'".
אך הרב זוין זצ"ל מביא הסבר נוסף על הפסוק, על דרך המוסר: כידוע, את החושך אי אפשר לדחות על ידי מקלות וכדו', וכמה שאדם ינסה להילחם בחושך עם כלי מלחמה הוא לא יצליח. הצורה היחידה לדחות את החושך, היא על ידי הדלקת אור, ואפילו אור קטן כבר דוחה את החושך.
יש אנשים שטועים לחשוב, שכשהיצר הרע מגיע לאדם להחטיא אותו, הוא יוחל להילחם איתו בכלי מלחמה, או בסיגופים ועינויים. אך זו טעות גדולה. אמנם הגמרא במסכת ברכות [ה'.] אומרת "לעולם ירגיז אדם יצר טוב על יצר רע" ומפרש רש"י "ירגיז יצר טוב – שיעשה מלחמה עם יצר הרע", אך לא הכוונה למלחמה עם כלי נשק, אלא כמו שאומרת הגמרא במסכת קידושין [ל':] "אם פגע בך מנוול זה משכהו לבית המדרש". התורה שבבית המדרש היא תגרש את היצר הרע, וזה האור שדוחה את החושך – "כי נר מצווה ותורה אור".
וכך גם אפשר להסביר את הפסוק "ויהי בנסוע הארון" שבהם יש את שני לוחות הברית, את התורה, אז ממילא "קומה ה' ויפוצו אויבך", האויבים מסתלקים ברגע שאדם מתחיל להשתקע בתורה הקדושה.
וזה ההסבר הנוסף על הפסוק בפרשתנו: "על כן יאמר: בספר – ולא בחרב או בחנית, לא בחיל ולא בכח, אלא בספר – מלחמות ה'", על ידי הספר תורה, לימוד התורה הקדושה, כך נלחמים את מלחמת ה' ביצר הרע.