בס"ד

הכנס

כ״ג באייר תשפ״ה (20.5.25)
יהודי
  • דף הבית
  • פורומים
  • פעילויות בהליכות חיים
  • מניינים ברחובות
  • צור קשר
  • דף הבית
  • פורומים
  • פעילויות בהליכות חיים
  • מניינים ברחובות
  • צור קשר
יהודי
  • דף הבית
  • פורומים
  • פעילויות בהליכות חיים
  • מניינים ברחובות
  • צור קשר
  • דף הבית
  • פורומים
  • פעילויות בהליכות חיים
  • מניינים ברחובות
  • צור קשר
הרוצח של הגרח"מ
ראשי » "ואני אומר" » הרוצח של הגרח"מ

הרוצח של הגרח"מ

אוהד שקד-מנדלבויים כ״ח בשבט תשפ״א (10.2.21) 17:58
לעילוי נשמת נירה בת אברהם ת.נ.צ.ב.ה

כאשר יבוא אותו אדם שהדביק את הגרח"מ ואזנר בקורונה אל בית דין של מעלה, הוא יבין היטב את הטעות שלו. הוא יבין היטב את החסר שהביא לעולם היהודי. את השיעורים הרבים שלא נלמדו, הפסקים הרבים שלא נכתבו. וכבר הארכנו בזה בעבר.

אדם קונה בסופר בשר. בשר מספר 8. הוא קונה רק של כשרות מסוימת, של בד"ץ מסוים אותו הוא אוכל. מדוע? הרי ברכישת בשר כזה יכולים להיות איסורים של כרת כמו דם, חלב ואחרים. מדוע הוא סומך על הכשרות הזו? הוא קונה את ההכשר המהודר שהוא בוחר כי הוא סמוך ובטוח שהשחיטה כשרה, שההמלחה מלאה ושאין מדובר בשום חשש הלכתי.

אבל, כשהרב הזה עצמו פוסק לאדם ללכת ולהתחסן – מה עושה אותו אדם? מתחיל להתפלפל. לא… הרב לא מבין כ"כ בנושא הזה, ויש דעות שאומרות ככה ודעות שאומרות ככה.

גם בבשר יש דעות! אבל שם האדם לא מתווכח עם רבו על דעותיו.

והתשובה האמיתית היא, שאדם אוכל הכשר מהודר מסוים היא פשוטה מאוד – האדם סומך שלא תצא תקלה תחת ידו של הרב, שהרב עושה כל אשר הוא יכול כדי שההכשר יהיה המצוין ביותר, עפ"י כל הדינים.

אז ב"כרת" אתה סומך על הרב ובשאלת חיסון לא?!

ומעבר לכך. כששאלו את הרב יצחק יוסף שליט"א, וגם את הרב קניבסקי שליט"א בנוגע לסיבת החיסון – שניהם הצביעו על הסיבה האמיתית: החזרת תלמודי התורה על כנם. החזרת לימוד התורה – בישיבות, בכוללים ובחיידרים. כל-כך הרבה נזק עשתה לנו הקורונה. ולא מדובר על אותם ארבעת אלפים אומללים ששילמו בחייהם או האלפים האחרים שנותרו מצולקים לזמן רב או חלילה לכל החיים.

מדובר על בחורי ישיבה שעזבו את ספסל הלימודים. מדובר על נערים שהתנתקו מהתורה. מדובר על ילדים שלא הלכו למסגרת מסודרת חודשים ארוכים. רק בשביל אלו צריך להתחסן.

האם אתה מוכן לקחת את הסיכון שבעולם הבא יבואו בטענות אליך על כך שבגללך נער נזרק מהישיבה? ויותר מכל אלה – גדולי ישראל – מכל הזרמים והחוגים – קראו להתחסן. לא מסתירים את הסיכונים האפשריים בחיסון כזה. הדברים הובאו לפניהם. אבל יש יותר סיכויים מסיכונים. ומרגע שגדולי ישראל פסקו להתחסן – מי אני ואתה הקטנים שנתדיין בדבר?

גם אם אתה לא רוצה להתחסן, מחששות שמפיצים כאלו ואחרים שאין להם כל קשר לא לרפואה ולא לרבנות – צא והתחסן לקיים מצווה מדאורייתא של "ככל אשר יורוך"! ואם אינך סומך על הרב שמורה לך להתחסן, כיצד תסמוך עליו לפני שאתה עומד לאכול בשר?!

ובכן, כאן יעמוד האיש ויאמר – אכן, בדבר איסור והיתר כמו בשר וכשרותו – אלך לשאול את הרב לקבל היתר. אבל ברפואה? מאין הרב מבין ברפואה? ואם הוא מבין ברפואה – הרי שיש רבנים אחרים שחושבים אחרת ממנו ומציגים נתונים כביכול עובדתיים וברורים.

השבוע פגשתי אדם מאוד נחמד שהתחיל לתאר לי בהרחבה למה "הרבנים" שמתנגדים לחיסונים צודקים. אחרי שסיים את דבריו שאלתי אותו 'אמור נא ידידי, לרבנים הללו יש ספקות שמא הם טועים? הם שואלים את עצמם, בקול רם, שאולי, אחוז אחד שיש שהם טועים ולמעשה בכך מסכנים ציבורים שלמים?'.

אמר לי ידידי – 'לא חושב'. אמרתי לו – הרבנים שלי, שהם גדולי הדור ומורי הדרך אומרים בבירור שיש סיכון בחיסון. אבל שהסיכוי גדול יותר ועל מנת שיחזרו הילדים לחיידרים, הבחורים לישיבות והאברכים לכוללים – כדי שלא יהיה עוד ביטול תורה בעם ישראל – חובה להתחסן. אז נכון, ודאי שיש סיכונים. אבל גם בנטילת אופטלגין יש סכנות, כמו בכל תרופה וכמו בכל חיסון.

אם היו הם צודקים בטענותיהם, היו משאירים ולו פתח אחד קטן לכך שאולי הם טועים, שאולי יש ולו אחוז אחד קטן שהם מסכנים את הציבור. יהודי שכל כולו טמא – טהור הוא. כי אין מציאות שבה אדם, ויהודי בפרט, צודק במאת האחוזים. הצגת השווא שלהם, שמלאה באי דיוקים, חצאי אמיתות, שלישי אמיתות ורביעי אמיתות אולי נכונה בחלק מהמקרים – אבל היא בעיקר מסכנת חיים של אחרים, ובעיקר היא מונעת מאחרים ללמוד תורה. "הרבנים" האלה מונעים תורה בעם ישראל, וכל זאת עוד מבלי לעסוק בעזות המצח שלהם לדבר כנגד גדולי ישראל. לא בכדי הרב עובדיה זצ"ל קרא לאחד מהם בעבר "הקדיח תבשילו". חכם עיניו בראשו וכשכולם לא הבינו מדוע הרב עובדיה זצ"ל מתנפל על אותו אחד – כעת אפשר להבין. אדם שבראשיתו מעז לדבר כנגד גדולי ישראל – באחריתו יפעל כנגדם.

והנושא העיקרי כאן הוא תפקיד הרב. האם הרב הוא רק פוסק ההלכה בין אסור למותר, או שמעמדו, תפקידו והווייתו בעולם היהודי-חרדי הוא מעבר לכך – והוא גם עוסק בשאלות השקפתיות. ומעבר לכל אלו – האם שאלת החיסונים אינה שאלה הלכתית? אינה נידון הלכתי? הרי פשוט שכל דבר שנוגע לפיקוח נפש, וכל דבר הנוגע ללימוד תורה – הנו נידון הלכתי.

והרב כבר פסק מה אסור לאכול, מה מותר לאכול – וגם האם להתחסן.

אוהד שקד-מנדלבוים ואני אומר קורונה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

ה' חָפֵץ לְמַעַן צִדְקוֹ יַגְדִּיל תּוֹרָה וְיַאְדִּיר

קישורים לתוכן יהודי

  • אתר רציו
  • קול הלשון
  • ארגון ערכים
  • אמונה – ישיבת אשרי האיש
  • הידברות
  • ישיבת נתיבות עולם
אודות אתר

תוכן יהודי כשר למהדרין – מאמרים, פרשת שבוע, השקפה, יהדות, היסטוריה יהודית ועוד

כל הזכויות שמורות לאתר
נבנה ע"י Alefbt | קרדיט תמונות Pixabay
אתר זה משתמש בקובצי cookie כדי לשפר את החוויה שלך. אנו מניחים שאתה בסדר עם זה, אבל אתה יכול לבטל את הצטרפותך אם אתה רוצה.מאשר קרא עוד
מדיניות הפרטיות

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס